Saturday, June 13, 2009

- kuda lari gagah berani -

-salam sejahtera sume -

post aku kali ni xnak cakap sal Kaka,Ronaldo or Fasha Sandha ataupun 'malaysia kalah lagi dalam hoki'..xde..xdenye citer2 sal ni sume.aku nak citer sal 'kuda'. 'kuda' ni bukan sebarang 'kuda'! tapi 'kuda' ni kaler merah...tapi gak 'kuda' ni kaler kuning...baru spray semalam.xnak la b'cover2 lagi...aku ingin citer satu kereta yg mebi x mampu aku miliki except gaji aku rm1juta sebulan..baru aku leh beli n dapat bayar ansurans serta mantainance nye...

FeRrArI MODENA (fERrArI 360)

itu la name die..ferrari 360 tapi orang lebih suke panggil di ferrari modena.sedikit history tentang kete ni :

"ferrari modena merupakan kete sport 2seat yg dihasilkan pada lewat tahun 1999 until 2005. aku panggil die 360 je la. 360 ni menggantikan ferrari F355. untuk menghasilkan 360, ferrari telah partner nge Alcoa untuk mencipta satu aluminium baru. 360 diletakkan enjin V8 baru. ble d bandingkan, enjin ni lagi nampak besar dari F355 tapi lagi powerfull. wlaupun nampak besar tapi nge frame baru yg lagi ringan,ternyata 360 yg enjinnye V8 + 3.6 liter dapat menjana 400bhp. apabila testing biase2, 0-100km/h die hanye mngambil mase 4.4-4.6 saat je. tapi bile lenjan, 360 amek mase bawah 4.0."

spesifikasi :

Ferrari 360 Modena, Spider & Challenge Stradale
Ferrari 360 Modena
Manufacturer Ferrari
Parent company Fiat Group
Production 1999–2005
Predecessor Ferrari F355
Successor Ferrari F430
Class Sports car
Body style(s) 2-seat Coupe
2-seat Spider
Layout Rear mid-engine, rear-wheel drive
Engine(s) 3.6 L V8
Transmission(s) 6-speed manual
6-speed 'F1' electrohydraulic shift

pape pun, aku juz nak share nge ape yg aku idamkan..insyaAllah,kalu rezeki aku ade,adela tu kete ni parking kat depan umah aku.hehe (padahal member tumpang parking je). maklumla kaki racing kete..tapi aku sekarang bawak slow dah..sejak kene saman (jalan menghala ke Kuantan), rm300 melayang beb...camtu je..hmm..ape nak wat,bukan rezeki aku.orang suh bawak 80-90km/h je, aku gi lenjan smpai 140km/h..perh..sape2 nah aku bawak die, mohon maaf la yer..hahaha.aku janji xkan bawak laju lagi (excep de yg 'bakar' aku)

p/s : lan ku jambu!! jangan beli nike teimpo cam aku nak!! ko beli la kete ni...!hahaha

No comments:

Post a Comment